TikTok staat op steeds meer telefoons van Nederlanders.

TikTok van SKN

Het is eigenlijk onvermijdelijk, maar dat maakt het niet minder leuk. Wij hebben onze eigen TikTok-pagina! Hier zijn we sinds een paar weken persoonlijke content op aan het delen. Zo krijg je hopelijk een nog beter beeld van onze projecten en geven we je een wat duidelijker inkijkje in onze werkzaamheden.

 

De cijfers van TikTok

 

Wat is TikTok? Je kan er verschillende korte video’s (tot 60 seconden) op maken en delen. Je kunt de video’s met verschillende effecten, filters, stickers, muziek en geluiden bewerken. De inhoud op het platform is divers. Het varieert van komedie, tot sport, koken, sport, muziek en meer. TikTok heeft ook een uniek algoritme dat gebruikers inhoud laat zien die past bij hun interesses, voorkeuren en gedrag. Je raakt dus niet snel verveeld!

TikTok groeit en groeit. En het zijn lang niet alleen maar pubers die op het platform zitten, integendeel! Vandaag de dag heeft TikTok meer dan 5,7 miljoen Nederlandse gebruikers per maand. Een gigantisch aantal, en er lijkt geen rem op de groei te zitten. Inmiddels spenderen ruim 134 miljoen Europeanen tijd op het platform, ook dit worden er steeds meer.

TikTok is allang meer dan een app met gekke dansjes. Je ontdekt nieuwe dingen, doet ideeën op, bent altijd op de hoogte en je krijgt inzicht in levens van andere mensen. Daarnaast geeft het vaak iets meer achtergrondinformatie en een kijkje achter de schermen. Hier wilt SKN zich graag op focussen.

 

Waarom social media voor fondsen en goede doelen?

 

Wij willen TikTok graag gebruiken om onze donateurs nog beter op de hoogte te stellen. Wat doen we? Hoe verlopen onze projecten? Hoe gaan de zaken op kantoor? Met welke vrijwilligers werken wij zoal samen? Zo kom je nog meer te weten over onze projecten, onze stichting en onze werkzaamheden. Wij willen nog meer met jullie gaan delen!

Veel Nederlanders gebruiken het platform om iets nieuws te ontdekken, ideeën te delen en anderen een kijkje in hun leven te geven, wat zorgt voor creativiteit en inspiratie. Of het nu gaat om het bekijken of delen van content, live video’s of uitproberen van speciale effecten. Het kan op TikTok! SKN is benieuwd naar de interactie, welke filmpjes ‘aanslaan’ en hoe jullie gaan reageren. Kortom, houd onze TikTok-pagina in de gaten komende maanden!